Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van sabina schaafsma - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van sabina schaafsma - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan!

Blijf op de hoogte en volg sabina

06 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,hou je vast, hier gaan we dan!!
Mijn eerste reisblog vanuit een zonovergoten Kaapstad. ( misschien iets te, want na 3 dagen zie ik er uit als een kreeft ) Maar goed, laten we bij het begin beginnen. Na onze lange vlucht van 10 uur waarbij merel en ik gebroken uit het vliegtuig kwamen gingen wij naar ons hotel, Lady hamilton, niet te missen aangezien het een groot, roze hotel is met een fantastisch uitzicht op de Tafelberg.
Na een dagje bijkomen en chillen bij het zwembad was het de volgende dag tijd om op onderzoek uit te gaan….eens kijken wat Kaapstad te bieden heeft. Allereerst kregen wij een rondleiding van een lokale gids compleet met een 3 uur durende geschiedenisles wat erg interessant was. Zo hebben wij onder andere het balkon gezien waar Nelson Mandela zijn speech hield na zijn vrijlating en het parlementsgebouw. Tijdens deze tour 2 hele aardige mensen ontmoet waarmee wij daarna nog zijn gaan lunchen, mocht je ooit naar Kaapstad gaan, dan is Long street zeker een aanrader!
Onze derde dag ( vandaag) was echt een ervaring op zich, wij hadden de hele dag een privéchauffeur die ons langs allerlei mooie plekken bracht. Zo hebben wij Houtbaai bezocht met de mooie stranden, Geknuffeld met kamelen, Kaap de goede hoop bezocht, waar de apen en de struisvogels vrij rondlopen en wij natuurlijk de meest bekende toeristische foto moesten maken. Als afsluiting van ons toeristische avontuur zijn we nog bij de pinguins gaan kijken. Oftewel we hebben een soort mini safari voor beginners gehad vandaag…erg vermoeiend maar zeker de moeite waard. Nu is het tijd voor een hapje en een drankje. Geniet van de mooie foto’s en tot snel 

Xoxo Sabina