voor alles is een eerste keer...... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van sabina schaafsma - WaarBenJij.nu voor alles is een eerste keer...... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van sabina schaafsma - WaarBenJij.nu

voor alles is een eerste keer......

Blijf op de hoogte en volg sabina

11 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

voor alles is een eerste keer, dat blijkt een beetje het thema van deze week. na onze laatste stuk vliegen naar port Elizabeth was het een invasie van stenden studenten die met een busje naar port Alfred gingen. bepakt en bezakt 2 uur rijden in de hitte :D jeeejjjj....
eenmaal aangekomen even ons " paleisje" (lees een kamer met 2 bedden een wc en een douche die eruit ziet alsof het gebouwd is door iemand uit een cursus loodgieters voor beginners...) maar geïnspecteerd. maar goed, er komt 1 keer per week een schoonmaakster gelukkig. Helaas was de keuken waar wij in zouden kunnen koken helemaal leeg..geen potten, geen pannen, helemaal niks. nou ja niks..er zit wel een hele kolonie aan vreemde insecten dus voor antropologen is het een waar utopia. Ieder huis heeft hier ook zijn eigen naam, wij zitten in BotMill. niet het meest chique huis maar wel het gezelligste huis. gelukkig zijn er ook leukere dingen zoals onze intro week. je beseft ineens weer hoe het is om in je eerste jaar te zitten en niks te weten ( godse irritant -_-). een van de leukste dingen die ik hier meegemaakt heb was onze Xhosa les. Molweni is bijvoorbeeld hallo en enkosi is bedankt! het leukste deel van de les was toen de dames van de huishouding voor ons begonnen te zingen, ook al kon je er geen woord van verstaan was het wel heel erg bijzonder om mee te maken. daarnaast nog even een tour door port alfred en de campus zelf gekregen( waar studenten regelmatig in het gras liggen te chillen en s avonds een biertje drinken want er is gewoon een bar bij de school :D :D :D) en kennis gemaakt met de rest van de klas en onze docente.
deze middag kregen we nog een kleine spoedcursus afrikaans eten gekregen. lekkere kip, zoete dingetjes en gedroogde biltong :D onnonomnomnom ( alleen toch de schapenmaag maar even laten staan...)

tot zover dit doldwaze avontuur. tot snel!

xoxo Sabina

• 11 Februari 2014 - 16:22

Janet De Bruin:

Biltong! Yummm! Veel plezier Sab:) x

• 12 Februari 2014 - 07:45

Tiny:

Leuk hoor!!! Wat een avontuur inderdaad, fijn dat het goed gaat en leuk is daar!! Geniet!! X

• 17 Februari 2014 - 14:54

Sabina Schaafsma:

hahah janet, ik zal l een stukje meenemen ;) het is best lekker hoor gedroogde biltong, smaakt naar droge worst :D