reality checks en een grote beestenboel!! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van sabina schaafsma - WaarBenJij.nu reality checks en een grote beestenboel!! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van sabina schaafsma - WaarBenJij.nu

reality checks en een grote beestenboel!!

Blijf op de hoogte en volg sabina

17 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

vervelen doen we hier zeker niet...het lijkt wel of alles nu ik hier ben ineens moet gebeuren, van red tides (waarbij de golven blauw oplichten door het plankton) tot aan zulke hevige regenbuien dat de helft van de mensen hun kamer in een zwembad veranderde. ( wat onze kamer gelukkig bespaard bleef..).wel zijn bij ons de stoppen doorgeslagen, dus daar zaten we dan, in het donker, zonder electriciteit, met alleen een zaklampje..pas later kwam ik erachter dat dit hier luxe problemen zijn, maar daarover later meer. ik zal jullie eerst vertellen over onze huisaapjes. ja wij hebben hier in Bottmil ( het gezamelijke huis) geen honden of katten, nee hier in zuid afrika gaat alles net even anders, wij hebben aapjes. ik noem ze bij deze ook Pipo, Bassie, Cookie en Knabbel en Babbel. ze zijn heel schattig maar wel een beetje vies. voornamelijk omdat ze uit de vuilnisbak vreten en op je schone was piesen :(
maar goed, we mogen niet klagen aangezien we hier eten hebben, een dak boven ons hoofd en 1 keer in de week een schoonmaakster. Dat het ook heel anders kan werd afgelopen donderdag wel duidelijk toen wij de townships in gingen. Wij hebben meerdere projecten gezien waar studenten van stenden projecten doen met en voor mensen uit de townships. zoals mensen de vaardigheden geven om een bedrijf op te zetten, het geven van computerles of naschoolse activiteiten voor kinderen of de kinderen helpen met het huiswerk. het valt echt niet te beschrijven hoe mensen gelukkig kunnen zijn terwijl ze eigenlijk niks hebben en soms zelf in een huisje van golfplaten moeten leven. ook het feit dat mensen dagelijks naar de vuilnisbelt gaan om bruikbare dingen en eten te zoeken is echt een heel naar beeld. aankomende vrijdag is er een meeting voor de mensen die vrijwilligerswerk willen doen in de townships dus ik ben heel benieuwd wat zij te bieden hebben..
Maar er is ook tijd voor leuke dingen :D zo was dit afgelopen weekend ons eerste vrije weekend in port alfred. dus wij zijn met de hele groep meiden naar east london gegaan voor het weekend. we hebben daar in een hostel geslapen, gelijk aan het strand en lekker geshopt natuurlijk. Ook was er nog tijd om het leeuwenpark te bezoeken waar we leeuwen, tijgers en andere beestjes hebben gezien. al met al een superleuk weekend, maar ja nu is het alweer maandag, dus maar weer even met school bezig. maar voor je het weet is het weer weekend, dus weer tijd voor nieuwe, doldwaze avonturen :D

xoxo Sabina