new module, new people, new adventures - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van sabina schaafsma - WaarBenJij.nu new module, new people, new adventures - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van sabina schaafsma - WaarBenJij.nu

new module, new people, new adventures

Blijf op de hoogte en volg sabina

21 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

en voor je het weet zit je alweer in de derde week van het moduul. het lijkt wel hoe langer ik hier ben, hoe sneller de tijd lijkt te gaan :( maar gelukkig betekend een nieuwe moduul ook nieuwe ervaringen en nieuwe mensen. zo heb ik ondertussen een nieuwe "roomie" gekregen. Niki uit Alabama. en aangezien wij vorig weekend een lang weekend hadden was het wel weer eens tijd voor een nieuw avontuur. Daarom zijn Nik, Emily, Dina en ik met onze chevrolet spark richting plettenberg bay gereden. ( nou ja, ik dan aangezien ik de enige was met een geldig rijbewijs :p) eenmaal aangekomen besloten wij om de eerste dag een safari te paard te doen, wel een ervaring om zebra's en neushoorns zo dichtbij te zien, maar de ervaring van een zeer achterste na 2 uur op een paard te zitten hadden we wat mij betreft mogen overslaan... De volgende dag zijn we naar Monkeyland geweest waar wij verschillende soorten apen hebben gezien, en s avonds was het tijd voor een drankje bij het kampvuur in het hostel. Zaterdag hadden wij ziplinen in gedachten om te doen, dus op naar stormsriver..totdat wij bij het hostel aankwamen....nou, daar werden wij niet echt vrolijk van.. vies, koud, muf en modderig zijn nog de beste woorden om het te omschrijven...dus wij namen niet eens de moeite om de auto uit te pakken maar zijn gelijk omgekeerd en naar Jeffrey's bay. eenmaal aangekomen bij het Cristal Cove hostel werd ons geen kamer maar een heel appartement aangeboden voor 110 rand per persoon ( ong. 8 euro) met een eigen keuken, woonkamer, 3 slaapkamers met 2 persoons bedden en een badkamer. nou daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. we hadden gelijk al spijt dat we maar 1 nacht bleven. na een avond in het hostel met zelfgemaakte lasange, een kampvuur en wat spelletjes( met een drankje erbij natuurlijk) was het tijd voor wat welverdiende rust. de volgende dag zijn we nog naar het strand geweest en daarna was het alweer tijd om naar huis te gaan.

al met al een gezellig weekend :D

Next stop: Kaapstad wine & food festival van 29 mei tm 2 juni...wine, food, festival, cape Town.. what's not to like?!

tot snel!

xoxo Sabina