Coming back for more.... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van sabina schaafsma - WaarBenJij.nu Coming back for more.... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van sabina schaafsma - WaarBenJij.nu

Coming back for more....

Blijf op de hoogte en volg sabina

05 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

en toen gingen we nog een keer.....(nog een keer naar kaapstad bedoel ik dan :P) terug naar waar het avontuur begon toen ik zuid afrika binnen kwam hobbelen.maar dit keer met andere mensen, andere doelen en een ander perspectief. Hoe mooi een stad ook is, als je ergens voor de tweede keer komt zie je toch dingen anders. maar laten we bij het begin beginnen. en we beginnen donderdagochten om 4.30 ( ja in de ochtend -_-) om 5 uur in de bus van school op weg naar Port Elizabeth waar het vliegtuig naar Kaapstad klaar stond. Met slaperige hoofden kwamen Nicole, Emily, Zooey, Ruth, Carol-Anne en ikzelf aan op het vliegveld, ( compleet in de meest comfortabele jogginbroeken en al, maar dat mag om 7 uur s ochtend op een vliegveld) uiteindelijik om half 11 aangekomen in kaapstad en op zoek naar het hostel. Aangekomen bij het hostel kan ik je 1 ding vertellen...7 meiden, 1 kamer= totale chaos. maar wel heel gezellig. Eenmaal een beetje opgetut besloten wij met z'n allen naar Stellenbosch te gaan, ( voor degene onder ons die het niet kennen, google het en je zult zien dat die streek bekend staat om de wijn) waar wij een wijnproeverij en lunch hebben gedaan.De vrijdag zijn we naar het food and wine festival geweest, veel geproeft, veel gezien en veel gegeten. Heel veel zuid afrikaanse wijnen geprobeerd en een workshop gevolgd van Antonio Carluccio over hoe men verse ravioli maakt, jumjum. De zaterdag zijn wij naar een overdekte markt geweest in kaapstad, het viel mij een beetje tegen ( misschien ook omdat het zou koud was...oke 14 graden lijkt misschien niet koud maar wel als je de hele tijd zon gewend bent ondertussen) en het feit dat het meer commercieel was dan ik had gedacht...eigenlijk dezelfde spullen die je overal op de markt kan kopen kon je daar vinden in plaats van de traditionele, handgemaakte spullen. Uiteindelijk lichtelijk verkleumd terug gegaan naar het hostel. S avonds was het tijd om uit eten te gaan bij mama Africa, en wat kun je daar beter nemen dan een traditionele bobotie ( en nee het lijkt totaal niet op die zooi uit dat pakje van dat merk die we allemaal kennen.. :P) terwijl je ook nog live zuid afrikaanse muziek hebt  En aangezien je op zaterdagavond niet naar huis gaat na het eten was het tijd om onze tocht door Kaapstad voort te zetten in The Beerhouse ( 99 soorten bier, take your pick..) en een “irish pub” The Dubliner...het enige ierse wat wij daar konden vinden was het bier, maar oke...
Op een lichtelijk brakke zondagochtend was het tijd voor een nieuw bezoek aan het food en wine festival, omdat wij niet eens alle stands op 1 dag konden doen, en ik moet zeggen wij hebben aardig wat geproeft..incl 1 stand waar wij 7 verschillende wijnen hebben geprobeerd...ik ben op een gegeven moment gestopt met tellen hoeveel soorten wijn wij gehad hebben.
En toen was het alweer maandag, en tijd om naar huis te gaan, na een grondige zoektocht om alle verloren kleren, toiletartikelen, paspoorten en noem het maar op weer zorgvuldig bij elkaar te krijgen was het tijd om met de taxi naar het vliegveld te gaan en naar “huis” te gaan. Eenmaal aangekomen in Port Elizabeth nog wel even 2,5 uur moeten wachten op de bus van school die ons weer terugbracht naar port Alfred, maar ja dit is Africa en je moet er wat voor over hebben....
Wel, dat is het voor nu, voor een gedetailleerd verslag van het festival verwijs ik jullie naar de website van www.zuid-afrika.nl waar ik een artikel voor heb geschreven over het festival. ( dit artikel komt er waarschijnlijk pas volgende week op te staan)